DIMENSIÓ COMUNICATIVA
Participació en interaccions orals, escrites i audiovisuals
· Participació en converses pautades i controlades, en parella i en grup, dins de l'aula o en l'entorn escolar, i en simulacions relacionades amb experiències i interessos personals, amb pronunciació i entonació
adequades amb diverses finalitats comunicatives.
· Participació en converses pautades i controlades en l'entorn escolar relacionades amb continguts d'altres àrees de coneixement, formulant preguntes i respostes adequades a les necessitats de les activitats i amb
l'ús d'estratègies de comunicació per resoldre les dificultats durant la interacció.
· Comunicació a través de correspondència amb persones que parlen la llengua estrangera a través de correu postal, correu electrònic i entorns virtuals de comunicació.
Comprensió de missatges orals, escrits i audiovisuals
· Comprensió de preguntes i diàlegs breus relacionats amb les activitats habituals dels àmbits personal i de l'aula o l'entorn educatiu.
· Anticipació del contingut general d'allò que s'escolta amb suport d'elements verbals (to de veu) i no verbals (icònics i gestuals).
· Comprensió d'instruccions bàsiques per a la correcta resolució de tasques.
· Comprensió i interpretació de missatges senzills, tot utilitzant estratègies bàsiques com ara, identificació de paraules clau, ús del context verbal i no verbal, i ús dels coneixements previs sobre la situació.
· Obtenció d'informació específica en textos orals i audiovisuals sobre assumptes quotidians i predictibles, presentats en formats i suports de tipologia diversa.
· Comprensió general i identificació del tema i inferència de significats d'un text oral, escrit o audiovisual: pel context visual, pels coneixements prevismdel tema, i per la comparació de paraules o frases similars en les llengüesmque coneixen sobre diversos temes adequats a la seva edat i relacionatsmamb l'àmbit educatiu i personal.
Expressió de missatges orals, escrits i audiovisuals
· Formulació de preguntes sobre accions i fets habituals a l'aula.
· Utilització de respostes adequades a les informacions requerides en les activitats d'aula.
· Producció de textos orals curts, amb estructura lògica i amb pronunciació adequada a partir d'un model treballat prèviament a l'aula.
· Compleció i transformació de textos senzills en suport paper i digital.
· Elaboració guiada de textos curts coherents, i amb correcció ortogràfica i puntuació adequada, amb diverses intencions comunicatives.
· Elaboració de notes i escrits breus per a la comunicació personal en suport paper i digital.
· Producció de textos, en suport paper i digital, que mostrin cura en la presentació.
Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge
· Ús del coneixement lingüístic de la llengua pròpia, i d'altres, per facilitar el nou aprenentatge.
· Inferència de regles de funcionament de la llengua estrangera a partir de l'observació d'algunes regularitats.
· Identificació i ús d'elements lingüístics bàsics i habituals en la comunicació oral i escrita.
· Reflexió guiada sobre l'ús i el significat d'elements lingüístics adequats a les diferents funcions i intencions comunicatives.
· Sensibilització envers la pronúncia dels fonemes que presenten una especial dificultat en les llengües estrangeres.
· Ús d'estratègies bàsiques d'aprenentatge per recordar, organitzar i revisar continguts lingüístics (lèxic, funcions i conceptes) situats en contextos comunicatius.
· Identificació d'estratègies per a la comprensió i interpretació de missatges i documents: identificació de paraules clau, del context verbal i no verbal, i coneixements previs sobre la situació.
· Reconeixement i acceptació de les oportunitats que ofereixen els materials de consulta, els mitjans audiovisuals i les tecnologies de la informació i de la comunicació per a l'aprenentatge de continguts lingüístics i per a l'adquisició de competències lingüístiques comunicatives en llengua estrangera.
· Reconeixement i acceptació de l'error com a part del procés d'aprenentatge i actitud positiva de superació.
· Reflexió sobre maneres d'organitzar el treball personal de manera efectiva per a progressar en l'aprenentatge autònom.
· Interès per aprofitar les oportunitats d'aprenentatge creades en el context de l'aula i fora de l'aula.
· Valoració del treball individual per a la millora personal i del treball en equip per a la construcció col·lectiva del coneixement.
· Reflexió sobre els objectius d'aprenentatge de llengües i valoració (fortaleses i dificultats) del propi progrés.
DIMENSIÓ ESTÈTICA I LITERÀRIA
· Interès per conèixer i per la lectura i audició de produccions tradicionals orals i escrites de la llengua estrangera (rimes, cançons, contes, llegendes).
· Lectura, comprensió i gaudi de textos literaris adaptats a la capacitat lectora i els interessos i gustos de l'alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada