COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Les CompetèNcies BàSiques
View SlideShare presentation or Upload your own.

MÚSICA Continguts de 3r ESO

Escoltar i comprendre

 
 

· Aprofundiment en l'escolta atenta, l'escolta memorística, l'escolta comprensiva, l'escolta reflexiva i l'escolta creativa.

 
 

· Aprofundiment en la identificació i anàlisi auditiva d'elements significatius de la melodia, l'harmonia, el ritme, el timbre i la textura en obres i pràctiques musicals diverses.

 
 

· Comprensió i valoració d'obres i pràctiques musicals en la seva dimensió expressiva i estètica.

 
 

· Expressió raonada d'opinions i judicis musicals, adoptant una actitud de diàleg i respecte.

 
 

· Interès per escoltar i conèixer obres i estils musicals diversos.

 
 

 
 

Interpretar i crear

 
 

 
 

· Interpretació d'obres musicals i pràctica de l'expressió corporal i la dansa utilitzant la veu, els instruments i el cos.

 
 

· Improvisació i creació de fragments i composicions musicals senzilles, reflexionant sobre els processos creatius i els components essencials del llenguatge musical.

 
 

· Desenvolupament d'habilitats i tècniques bàsiques d'improvisació i composició musical orientades a la creativitat i a l'expressió personal i col·lectiva.

 
 

· Desenvolupament d'habilitats i tècniques elementals de la veu i dels instruments musicals: afinació, precisió, dicció, fraseig i expressió.

 
 

· Lectura i escriptura de notació musical, també amb editors musicals, al servei de l'audició, la interpretació, la creació i la comprensió de la música.

 
 

· Utilització de dispositius i instruments electrònics a l'abast per a la creació, interpretació, enregistrament i anàlisi de peces i activitats musicals.

 
 

 
 

Dimensió social i cultural

 
 

 
 

· Coneixement i valoració de manifestacions i obres musicals significatives del patrimoni musical català i universal.

 
 

· Aproximació a la pluralitat d'estils i corrents musicals actuals i als seus valors culturals i socials.

 
 

· Utilització de fonts d'informació diverses i plurals, per al coneixement de la música.

 
 

· Valoració crítica de la presència del so i la música en el propi entorn, i del seu consum en la societat actual.

 
 

· Valoració de la pràctica musical com a font de coneixement, d'expressió i de gaudi personal.

 
 

 
 

Connexions amb altres matèries

 
 

Tecnologies

- Ús de dispositius i instruments electrònics.

 
 

Llengua

- Expressió raonada d'opinions i judicis musicals.

 
 

Educació física

- Pràctica de l'expressió corporal i la dansa com a part de la interpretació i creació musicals.

 
 

Educació visual i plàstica. Ciències socials

- Ús de diferents tipus de llenguatges (icònics, simbòlics, audiovisuals, etc.) per interpretar la realitat i per comunicar els resultats d'una recerca.

- Valoració de les manifestacions artístiques en la seva diversitat i complexitat.